Deschiderea și transparența sunt valori pe care ne dorim să le regăsim în relațiile pe care le avem. Fie că vorbim de relații personale sau profesionale, știm că atunci când oferi deschidere și transparență, consolidezi încrederea pe care ceilalți o au în tine. Și totodată sporești șansele de a primi și tu, la rândul tău, ceea ce ai oferit deja.
În continuare, ne propunem să abordăm deschiderea și transparența din perspectiva furnizorului de servicii sau produse.
Dacă ești implicat într-o afacere care își desfășoară activitatea într-un loc fix, în care ești și vizitat de clienți, s-ar putea să fie de interes pentru tine acest articol. Așa că spor la citit!
Fii pretutindeni… de oriunde ai fi!
Sună tentant, așa-i?
Minunat este că nu ne referim la teleportare sau la o situație ipotetică. Vorbim de o realitate actuală și posibilă datorită tehnologiei și accesului la Internet.
Oriunde s-ar afla, poți oferi posibilitatea clienților tăi de a intra, de a se plimba și de a explora virtual interioarele unor spații ca și cum ar fi în realitate acolo. Și asta doar prin intermediul unui dispozitiv și a conexiunii de date.
Dacă ești o persoană curioasă din fire care, s-ar putea să te entuziasmeze această idee. Iar dacă ești genul de persoană care nu ar ezita să se uite pe gaura cheii dacă ar avea ocazia – acest lucru e exact ce ai nevoie!
Lăsând gluma la o parte, chiar există multe situații în care posibilitatea de a vedea un spațiu în întregime, fără a fi nevoie să te deplasezi înainte acolo, te-ar ajuta enorm:
- Ai economisi timp, bani și energie. Nu ai face drumuri fără rost. Nu ai contacta persoane sau afaceri doar pentru că nu îți sunt clare unele informații. Nu ai merge într-un loc în care vei avea supriza că e total nepotrivit pentru gusturile tale etc.
- Ai lua decizia de a acționa sau nu mult mai ușor. Asta mai ales în cazul în care ești indecis/ă – pentru că te-ar ajuta să ai o ideea mult mai clară a ceea ce vei găsi în realitate acolo.
- Te-ar face să fii o persoană mai deschisă și mai încrezătoare. Prin faptul că ți se oferă transparență și deschidere în avans.
Dacă beneficiile de mai sus par simple idei desprinse din realitate, îți propunem un exercițiu de imaginație… Sau mai degrabă niște scenarii în care tu ai rolul principal.
Situații desprinse din viața de zi cu zi
- Ești un turist care urmează să-și planifice vacanța și cauți o cazare potrivită pentru stilul, bugetul și nevoile tale. În funcție de zona în care urmează să mergi, ceri recomandări de la cei în care ai încredere, cercetezi online, citești recenzii, cauți fotografii cu locația…
- Ești în căutarea unui apartament de vânzare. Știi cam ce vrei, știi zona în care ți-ai dori să locuiești, ai stabilit bugetul. Indiferent că alegi să apelezi la un agent imobiliar sau să te ocupi singur/ă de căutări, simți că informațiile și fotografiile disponibile online nu îți sunt suficiente. Ți-ai dori să ai posibilitatea de a-ți face o imagine cât mai realistă despre oferta de pe piață. În același timp, nu ai timp să tot programezi vizite doar pentru a vedea apartamente care, ulterior, se dovedesc total nepotrivite pentru ceea ce cauți.
- Obișnuiești să ieși în oraș, îți place să descoperi localuri și să experimentezi diverse mâncăruri. Ești la curent cu ce se mai deschide nou prin zonă. Ești activ/ă pe rețelele de socializare. Recenziile și conținutul vizual sunt principalii factori care te determină să vizitezi sau nu un local în care încă nu ai fost deja.
- Cauți o sală de evenimente pentru o petrecere tematică. Întrebi apropiații, cercetezi online, găsești destul de multe fotografii și recenzii cu respectivele localuri. Sunt mai multe opțiuni și nu îți e clar care ar fi varianta potrivită pentru ceea ce ai nevoie. Îi contactezi, verifici disponibilitatea și te programezi pentru vizite la fața locului. Însă îți e dificil să te organizezi și să găsești timp să ajungi să le vezi pe toate în timpul zilei.
- Ești un furnizor de produse care urmează să aibă o întâlnire de afacere cu un potențial partener. Ești conștient că întâlnirea va fi decisivă în ceea ce privește viitoarea colaborare, însă acest lucru nu te împiedică să cauți în avans informații despre respectivul business. Ceri recomandări, cercetezi online și urmărești prezența companiei și aparițiile media. De multe ori, s-ar putea să ai o imagine deja formată despre potențialul colaborator înainte de a-l cunoaște.
- Ești în căutarea unui cabinet medical. Pe lângă reputația medicilor speciliști, modul în care arată cabinetul și condițiile oferite influențează enorm decizia de a-i călca sau nu pragul.
- Dorești să-ți schimbi locul de muncă. Ai deja câteva alternative și chiar ai primit două oferte atractive. Modul în care arată biroul și condițiile de muncă oferite pot influența alegerea finală.
Lista scenariilor poate continuare. Însă o să ne oprim momentan aici pentru că tocmai am identificat câteva situații reale cu care fiecare dintre noi ne-am confruntat sau ne vom confrunta la un moment.
Toți suntem, într-un fel sau altul, clienți
Toți avem nevoi și dorințe. Căutăm și plătim pentru produse și servicii zi de zi. Și pe toți ne-ar ajuta în situațiile descrise să avem posibilitatea să știm la ce să ne așteptăm dinainte. Să putem fi acolo, indiferent unde ne-am afla.
Mai specific, ne-ar ajuta:
- să vizualizăm în avans locul unde ne vom caza și să-l vedem exact așa cum e în realitate, fără să avem suprize neplăcute când vom ajunge acolo;
- să economisim timp, energie și bani în procesul de căutare a unui apartament pe care dorim să-l cumpărăm;
- să descoperim interioare proaspăt inaugurate sau în care nu am mai fost, care să ne atragă să mergem și să le călcăm pragul și în realitate;
- să ne facem o imagine realistă despre spațiul în care urmează să desfășurăm un eveniment și chiar să putem planifica anumite detalii fără a ne deplasa de fiecare dată acolo;
- să putem să ne familiarizăm cu locurile în care urmează să mergem și să nu ne simțim stingheri sau dezorientați când le călcăm pragul;
- să vedem spațiul în care viitorul client, furnizor sau angajator își desfășoară activitatea.
În încheiere, te invităm să privești ceea ce am descris mai sus din perspectiva celui care oferă respectivele servicii, respectiv din bocancii furnizorului de servicii, produse… sau experiențe.
Cum ar fi să transformi acele nevoi – mai mult sau mai puțin satisfăcute în prezent – în oportunități?
Să alegi să dai dovadă de deschidere și transparență și să le oferi tuturor celor interesați posibilitatea de a te vizita online, virtual, oricând și de oriunde, 24/7.
Dacă în continuare ți se pare tentantă ideea, te invităm să afli mai multe despre OMNI•scan3D.
S-ar putea să te ajute să-ți schimbi perspectiva despre ce înseamnă deschiderea și transparența în online.
Photo: 1. Alexandre Godreau, 2. Slava Bowman