De ce merită să-ți înregistrezi Compania pe Google

 În primul rând, ce înseamnă să ai Compania pe Google?

Cautare Compania mea pe Google - screenshotCompania mea pe Google (Google my Business) este un serviciu gratuit pus la dispoziție de Google, prin care poți să-ți construiești o prezență online și să gestionezi informațiile relevante despre afacerea ta pe Google.

Se potrivește foarte bine pentru cei cu afaceri locale, care își desfășoară activitatea la un punct fix. De exemplu: cafenele, restaurante, hoteluri, pensiuni, cabinete medicale, saloane de înfrumusețare, frizerii, cofetării, brutării, magazine comerciale ș.a.m.d. Și nu sunt excluși nici cei care îți desfășoară activitatea acasă sau livrează bunuri sau servicii la terți.

Acest instrument te ajută să fii mai ușor găsit de cei care folosesc Google pentru a caută informații despre compania ta, companii asemănătoare sau despre produse sau servicii pe care și tu le oferi.

Principalele avantaje pentru care merită să te înregistrezi ca afacere pe Google:

1. E un serviciu gratuit

Și gratuit nu înseamnă că e lipsit de valoare. Din contră. Cu o investiție inițială minimă de timp și energie, completând profilul companiei tale cu informații și imagini relevante, îți cresc șansele să apari în rezultatele de căutare pe Google și Google Maps. Ulterior, dacă afacerea ta e reprezentativă pentru cei care caută online, poți fi contact direct (online sau offline).

2. E foarte bine optimizat – cel puțin pe Google

Fie că ai sau nu un website de prezentare propriu, Compania mea pe Google este unul dintre cele mai de bază și eficiente instrumente de SEO atunci când vorbim de Google – cel mai mare motor de căutare din lume.

Potrivit unui studiu Moz privind factorii care stau la baza rankingului în căutările locale în 2017, Compania mea pe Google continuă să fie cel mai mare furnizor de SEO local, cu link-uri de calitate care vin relativ rapid.

Simpla setare și completare a profilului companiei pe Google nu reprezintă o garanție pentru a fi automat listat în căutări și găsit de potențialii clienți. Însă cu siguranță ajută și e de dorit să o ai în vedere, iar rezultatele se văd în timp.

Fără a intra prea mult în detalii, e important să știi că pentru a apărea în căutări, având la bază algoritmii Google, Compania mea pe Google ia în considerare mai mulți factori. Conform Yoast.com, cei mai importanți trei factori sunt:

  • Relevanța – se referă la cât de bine se potrivește profilul și activitatea companiei cu intențiile exprimate de cel care caută informații pe Google. Folosirea unor cuvinte cheie cât mai specifice și reprezentative pentru afacerea ta ajută în acest sens.
  • Distanța – cât de departe ești de cel care caută pe Google? Cu cât ești localizat mai aproape și ești mai relevant, cu atât îți cresc șansele să apari în căutări.
  • Proeminența – se referă la notorietatea afacerii tale, la cât de cunoscută și vizibilă e în online. Aceasta poate fi influențată de numărul de recenzii, de evenimentele asociate, de conținutul vizual postat și e în strânsă legătură și cu calitatea conținutului livrat pe webiste-ul propriu.

3. Poți gestiona informațiile relevante despre companie

Odată ce te-ai înregistrat, ai acces la o interfață în care îți poți completa profilul: nume, adresă exactă, date de contact (telefon, email, website), programul de funcționare. Poți publica fotografii reprezentative și atractive, poți chiar integra fotografii panoramice 360, sub forma unui tur virtual sau poți posta video-uri. Există și posibilitatea de a scrie posturi care vor fi afișate direct pe Google. Și poți gestiona recenziile primite, intrând astfel în contact cu clienții tăi.

E important să păstrezi o coerență între informațiile publicate aici și restul informațiilor disponibile online (pe site-ul propriu, pe alte platforme sau pe rețelele de socializare). Și să ai grijă să le updatezi constant dacă e cazul (de ex. să modifici programul special de lucru pentru sărbători).

4. Ai acces la statistici relevante

În panoul de control, îți sunt furnizate date care te pot ajuta la îmbunătățirea strategiei de comunicare. Ai acces la statistici despre vizualizări, despre cum ți-au găsit clienții afacerea (direct sau prin descoperire) sau de unde o vizualizează (din Google sau Google Maps). Poți afla cum interacționează aceștia cu înregistrarea companiei tale prin acțiuni specifice: click-uri, apeluri telefonice, solicitări de indicații rutieră etc. Toate aceste informații te ajută să înțelegi mai bine comunitatea celor interesați de ceea ce oferi și să ai în vedere acțiuni prin care să atragi clienți noi.

5. Ai posibilitatea de a-ți crea un website de prezentare

Dacă nu ai un website, odată ce ți-ai înregistrat compania pe Google, poți să-ți generezi automat și gratuit unul care are la bază informațiile introduse de tine. Ca design, poți alege dintre mai multe modele predefinite, care îți sunt puse la dispoziție. S-ar putea să fie o opțiune interesantă pentru început, care să te ajute să decizi dacă merită sau nu să investești într-un website personalizat, realizat de o companie specializată.

6. Poți folosi AdWords Express

AdWords Express este un produs lansat recent de Google. Acesta oferă o versiune mai simplificată a funcțiilor programului AdWords, ce permite setarea de campanii de publicitate direct din contul Compania mea pe Google. Poți să-ți propui să crești traficul pe site, vizitele din magazin sau numărul celor care te contactează. Și veți plăti numai atunci când potențialii clienți dau click pe reclamă. Mai multe detalii despre acest serviciu găsești pe pagina Google dedicată. Iar un articol util cu pașii necesari pentru crearea unei campanii AdWords Express găsești aici.


Așa că dacă că ai o afacere, indiferent de mărimea acesteia, te încurajăm:

  • să-ți înregistrezi compania pe Google
  • să o revendici (dacă afacerea ta apare deja localizată pe Google Maps și nu tu o gestionezi)
  • să dai importanță informațiilor care apar acolo și să te asiguri că le ai mereu la zi (dacă o ai deja înregistrată)

Compania mea pe Google - pagina de pornire screenshot

Mult succes în crearea și consolidarea unei prezențe digitale pentru afacerea ta!

There is 1 comment
  1. Plum media

    Am incercat sa realizam un articol reactualizat despre Google Compania Mea, sper sa fie de folos https://www.plummedia.ro/google-compania-mea/

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I accept the Privacy Policy

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://omnivision.ro/wp-content/uploads/2018/02/compania_mea_pe_google_omnivision.jpg);background-size: cover;background-position: center center;background-attachment: initial;background-repeat: repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 550px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}
omnivision.ro

Copyright © 2017-2024, meșterit cu de echipa OMNIvision