În decembrie 2017, a fost inaugurat cel mai mare magazin din lanțul de supermarketuri Zanfir, în Focșani, pe Calea Moldovei nr. 18A. Spațiul comercial e realizat cu capital 100% românesc. Are în total o suprafață de peste 4000 mp și oferă „condițiile unui hipermarket și prețuri de discounter”(sursa aici).
Familia Zanfir – model de business românesc de succes
Pe doamna Lilieana Zanfir și domnul Vasile Zanfir i-am cunoscut personal în noiembrie anul trecut, atunci când le-am prezentat propunerea noastră. Pentru cei care nu sunt din zonă sau nu îi cunosc, familia Zanfir au pus bazele unui model de business românesc de succes.
Pe piața de comerț au intrat în anul 1991. În 1998, au deschis primul depozit de produse alimentare. Iar primul supermarket l-au inaugurat în 2002 (sursa aici). La momentul prezent, dețin 12 magazine de tip supermarket în Vrancea, Bacău și Brăila, un Bistro în centrul Focșaniului și comercializează trei mărci proprii de produse din carne (Policalita, Don Copano, Bunătăți de la Conac). Sunt fără îndoială un reper pentru antreprenoriatul vrâncean.
În discuția avută inițial, am povestit mai multe despre viitorul magazin ce urma să se inaugureze. Însă dincolo de subiectele despre afaceri, ne-au împărtășit și despre pasiunile și interesele lor. Așa am aflat că le place mult să călătorească. Și ori de câte ori au ocazia să se bucure de această plăcere, sunt receptivi la experiențele pe care le trăiesc din rolul de client. Fiecare călătorie e un prilej de învățare și inspirație, care îi ajută să ofere la rândul lor experiențe pozitive celor care le calcă pragul magazinelor.
Ne-au impresionat totodată și prin cunoștințele lor în domeniul retail. Am aflat, de exemplu, despre diferitele tipuri de magazine sau deosebirile de amplasament al mărfii în funcție de țară sau cultură.
Până la urmă, e firesc să fie așa: să cunoști cât mai bine industria în care activezi. Cu atât mai mult cu cât au peste 25 de ani de experiență în acest domeniu. Iar interesul manifestat și modul în care povesteau despre detalii concepute special pentru clienți ne-au făcut să ne simțim onorați să-i cunoaștem personal, nu doar din spusele celorlalți.
Cel mai mare magazin din lanțul de supermarketuri Zanfir
Hipermarket Zanfir Focșani are deja patru luni de când a fost inaugurat. Și se află în continuă schimbare și îmbunătățire în favoarea clienților – credem noi.
Ne bucurăm că am avut ocazia să scanăm și să fotografiem cea mai mare parte a interiorului exact înainte de ziua lansării (15 decembrie 2017). Putem spune astfel că am contribuit la imortalizarea în timp a unui punct de reper în istora afacerii grupului Zanfir – inaugurarea celui mai mare magazin din rețea la momentul actual.
Hipermarketul se remarcă în primul rând prin gama diversă de produse, dintre care 70% sunt produse alimentare. În plus, marfa românească reprezintă în jur de 70% din ceea ce se expune pe raft (sursa aici). Această direcție de business și faptul că vorbim de o investiție 100% din capital românesc sunt o dovadă a promovării calității și produselor românești. Iar această idee e susținută și de elementele de decor care se regăsesc pe rafturile magazinului, inspirate din motivele tradiționale.
În ceea ce ne privește, sunt câteva zone care ne-au plăcut tare mult cum sunt amenajate. Am remarcat încă de la intrare vitrina cu semințe și condimente. Apoi în interior, „insula” cu măsline, brânzeturi și produse proaspete din carne de la mărcile proprii. O parte din aceste produse se regăsesc și în „afumătoarea-grătar” – o modalitate atractivă de prezentare a mărfii.
Un alt punct de interes este sectorul de pește și fructe de mare. Clienții au posibilitatea de a vedea și a alege ceea ce doresc, iar acvariul cu pești vii e o atracție mai ales pentru cei mici. În apropierea lui sunt și butoaiele cu murături – un colț colorat și bine organizat, care ne face să ne gândim la cămara bunicii. Magazinul dispune și de brutărie proprie, dotată cu echipamente performante, unde se folosesc rețete proprii.
Bineînțeles că una din zonele cheie ale magazinului rămâne cea de bistro. Clienții pot servi aici masa, felurile de mâncare sunt diverse și pentru toate gusturile. Cei care doresc un grătar proaspăt făcut, pot alege carnea dorită și aceasta va fi pregătită în fața lor.
Hipermarket Zanfir explorat online, în 3D
Magazinul e impresionant ca suprafață și ca diversitate a produselor. Și e cu atât mai impresionant când ai ocazia să-l vezi ca model 3D în ansamblul său.
Privit din această perspectivă, după cunoștințele noastre, asistăm la o nouă premieră. Hipermarketul Zanfir Focșani (E85) este primul spațiu comercial din România de 4000 mp (3000 mp – deschiși publicului larg), care poate fi explorat online printr-un tur virtual 3D interactiv și imersiv.
Tehnologia e susținută de tehnologie.
Dovadă de transparență și deschidere
Fiind vorba despre un spațiu comercial ce oferă bunuri de larg consum, e imposibil să ne așteptăm să găsim aceleași produse zi de zi, așezate în același mod și la același preț. E o industrie în continuă schimbare, pentru care momentul prezent e extrem de important.
Ținând cont de acestea, cu atât mai mult apreciem decizia soților Zanfir de a investi într-un astfel de instrument de prezentare și promovare.
- În primul rând, au dat dovadă de transparență – față de clienți, față de furnizori și chiar față de competiție. Ceea ce e un lucru curajos pentru mulți.
- Apoi, asumarea transparenței traduce, de fapt, încredere în forțele proprii, în ceea ce oferi și în angajamentul pe care ți-l iei o dată în plus față de clienți.
- Și, nu în ultimul rând, e vorba și de o dovadă de adaptare la noile tehnologii și instrumente de promovare.
Doamna Zanfir afirma la un moment dat într-un interviu că e bine să poți fi mereu cu un pas înaintea celorlalți. Iar prin digitalizarea magazinului și transformarea lui într-un model 3D interactiv confirmă o dată în plus această idee.
În ceea ce ne privește, ne bucurăm enorm că am putut să le fim alături prin ceea ce facem.