Pe 25 octombrie, am avut plăcerea și oportunitatea să participăm în calitate de parteneri la Digital Days 2019. Evenimentul, ajuns la cea de-a treia ediție, este organizat de agenția Brandup Media și Valoria Business Solutions.
Conferința a fost un bun prilej de învățare, schimb de idei și networking. Am cunoscut oameni deosebiți și, prin intermediul invitaților, am aflat lucruri noi sau am privit lucruri cunoscute din perspective noi. Am fost răsplătiți cu teorii, date statistice, studii de caz, exemple practice, tendințe, recomandări și bune practici, alături de multe împărtășiri din experiența fiecărui speaker.
Câteva idei de la Digital Days 2019
Sorin SFETCU (SEED Manager Google) a vorbit despre oportunitățile retailerilor online în raport cu diferite perioade din an și diferite piețe. În acest sens, a asemănat vânzările online cu surfingul, insistând pe importanța de a a alege valul perfect în acest sens. Un proces complex, care implică analiză, planificare, strategie și o foarte bună implementare – fie că vorbim de piețe locale, naționale sau globale.
Nansi LUNGU (Behavior Analyst Bitdefender) a cucerit publicul cu informații relevante și, adesea, contraintuitive cu privire la modul în care funcționează mintea umană. Foarte multe idei valoroase aduse în discuție, dintre care am selectat două: că e mult mai ușor să influențezi un om decât să-l cunoști, respectiv faptul că empatia este cea care ne diferențiază de computere. Tocmai de aceea niciodată un robot nu va putea înlocui în totalitate omul în interacțiunile umane.
Alexandru NEGREA (Social Media Marketing Expert) a avut o intervenție extrem de articulată și bine ancorată în realitate. Pornind de la diferența dintre nevoi și dorințe, a evidențiat principalele motive pentru care oamenii nu aleg anumite produse sau servicii. Odată înțelese aceste motive, o strategie recomandată e de a crea conținut relevant și util, care să răspundă real nevoilor celor cărora ne adresăm. Un proces care, cel mai adesea, e greu și solicitant, dar care pe termen lung oferă valoare și poate face diferența.
Alexandra CERNIAN (Profesor, Trainer & Social Consultant) ne-a împărtășit cu pasiune și entuziasm despre inteligența artificială și aplicabilitatea în marketingul digital. Chiar dacă asistăm la o revoluție tehnologică, experiența și contribuția umană nu vor fi date la o parte prea curând. Sistemele inteligente transformă strategiile de marketing digital, însă ele vin în ajutorul companiilor oferind o experiență mai bună și un conținut adaptat și personalizat pe profilul utilizatorului.
Tudor GALOȘ (Senior Business Consultant) a „spulberat” câteva mituri legate de prelucrarea datelor cu caracter personal în zona marketing-ului digital și a transformării digitale. O prezentare presărată cu umor și extrem de utilă. Am aflat informații practice despre ce înseamnă datele personale, despre diferența dintre informare și consimțământ, despre utilizarea imaginilor și a filmărilor de la evenimente și despre exercitarea drepturilor de ștergere a datelor personale ale utilizatorilor. Un domeniu provocator și de actualitate.
Claudia GHEORGHIU (Coordonator Comunicare Profi Romania) a prezentat campania de comunicare „1.000 de magazine Profi”. Cu această ocazie, recunosc că am descoperit o latură neașteptată a companiei Profi. Timp de 3 zile, diverse soluții și instrumente digitale au putut fi experimentate în Piața Libertății din Timișoara: video mapping, proiecții digitale, Realitate Virtuală, PhotoBooth 360, aripi digitale, cumpărături dintr-un magazin virtual etc. Un exemplu excelent de activări digitale în plină stradă.
Sebastian VĂDUVA (Director of The Griffiths School of Management & IT) a vorbit despre inovație, oportunități și adaptare. Un discurs echilibrat, în care a punctat deopotrivă avantajele și dezavantajele transformării digitale. Creativitatea, comunicarea, colaborarea și caracterul sunt patru trăsături profund umane, care ne diferențiază de posibilele alternative oferite de evoluția tehnologică. În plus, o recomandare călduroasă a fost aceea de a investi constant în propria educație.
Elena BADEA (Managing Partner Valoria) a trecut în revistă principalele tendințe privind marketingul de conținut rezultate în urma cercetărilor derulate de Valoria Business Solutions. Am rezonat cu multe dintre ideile împărtășite și am apreciat entuziasmul și energia pozitivă cu care au fost transmise informațiile. „Obiectivul nu este să fim buni la content marketing, ci să facem business bun prin content marketing”, alături de „conținutul interactiv aduce trafic pe website-uri” – două teme care merită aprofundate.
Mircea BRAVO (Vlogger) a atins mai multe puncte pe parcursul discursului său, susținut cu dezinvoltură și umor. Dintre ideile transmise: că e important să riști și să experimentezi; despre ce înseamnă să construiești o comunitate și cu ce vine aceasta la pachet (respectiv cu aprecieri, cu feedback, dar și cu mult hate); că adesea procesul în sine e cea mai bună lecție prin care înveți cum se fac lucrurile; despre cât de valoroase sunt ideile; despre puterea de a educa prin umor; despre câteva aspecte de care țin cont ca echipă în strategia de marketing digital. Subiecte de interes, mereu susținute de exemple concrete.
La finalul zilei, am simțit că a fost o conferință cu adevărat reușită: de la calitatea invitaților la relevanța informațiilor transmise până la numărul participanților și organizarea în sine. Respectul și autenticitatea au fost cele mai pregnante valori pe care le-am resimțit interacționând cu participanții și organizatorii. Și, cu acest prilej, am descoperit o comunitate (în adevăratul sens al cuvântului) de oameni pasionați, implicați și dornici de a face lucruri de calitate.
Sincere felicitări echipei Digital Days pentru întreaga organizare a evenimentului! La cât mai multe ediții de succes!
Sursa fotografiilor: pagina de Facebook Digital Days Conference