Realitatea Augmentată (AR) și Realitatea Virtuală (VR) au început deja să schimbe modul în care comunicăm și interacționăm. Aceste tehnologii stârnesc un interes din ce în ce mai crescut în rândul oamenilor obișnuiți și, implicit, al business-urilor. E vorba atât de atractivitatea inovațiilor în sine, cât și de avantajele și beneficiile directe pe care utilizatorii le resimt.
AR și VR – tehnologii emergente
Realitatea Augmentată ne permite să aducem elemente virtuale și să le suprapunem în mediul nostru fizic, folosindu-ne, adesea, de un dispozitiv mobil. Realitatea Virtuală ne oferă posibilitatea să pătrundem și să explorăm noi realități sau locuri, creând astfel experiențe imersive.
Mai jos, un scurt video care sintetizează principalele diferențe dintre VR și AR:
Aceste tehnologii pot avea o mare aplicabilitate și utilitate în industrii diverse ca: educația, medicina, turismul, arhitectura, jurnalismul etc. Și nu mai e un secret – sunt și vor fi din ce în ce mai mult utilizate de către branduri ca instrumente de marketing. Oamenii pot deja să vizualizeze și să experimenteze produsele înainte de a apăsa butonul de cumpărare sau pot să se plimbe virtual, pas cu pas, prin locul unde urmează să se cazeze în vacanță. Și acestea sunt doar două exemple. Utilizând aceste tehnologii emergente, indiferent de distanță, brandurile pot crea experiențe care să le apropie de consumatori.
Aspecte despre AR și VR pe care e bine să le cunoaștem
La finalul lui 2018, Facebook a publicat rezultatele unui studiu la care au participat peste 11.300 de persoane, din 11 țări. Pentru a avea o perspectivă cât mai largă asupra fenomenului, au fost realizate și interviuri cu experți care modelează aceste tehnologii. Scopul a fost de a aduna cât mai multe insight-uri privind gradul de adoptare și trendurile privind AR și VR.
În urma cercetărilor, au reieșit următoarele concluzii:
1. Realitatea Augmentată face parte deja din viața noastră de zi cu zi.
2. Realitatea Virtuală ne va ajuta să sfidăm distanțele.
3. AR și VR sunt pregătite să transforme procesul de cumpărare.
Pentru a înțelege mai bine aceste concluzii, iată câteva rezultate interesante:
- 65% dintre participanții la studiu anticipează că VR va deveni parte din viața lor de zi cu zi
- 60% dintre participanți sunt interesați să utilizeze VR pentru a se întâlni cu prieteni, membri din familie sau apropiați, care se află la distanță
- 47% dintre participanți sunt de acord că VR va ajunge să fie considerată la fel de reală ca lumea fizică
Mai mult, persoanele chestionate au declarat că ar fi interesate să utilizeze VR pentru a testa o gamă de produse sau servicii înainte de a le achiziționa:
- 71% pentru a-și verifica destinațiile de vacanță și hotelurile (TRAVEL)
- 59% pentru a viziona filme printr-o perspectivă imersivă (ENTERTAINMENT)
- 58% pentru a proba haine și produse de machiaj (RETAIL)
- 49% să facă un test drive (AUTO)
- 48% să fie un personaj într-un joc (GAMING)
Ce înseamnă toate acestea?
Concluziile studiului oferă mai multe direcții și insigh-uri pentru cei care activează în marketing, pentru proprietarii de business-uri sau cei cu putere de decizie în companii. Recomandările celor de la Facebook pot fi sintetizate astfel:
- Să învățăm de la cei cu mai multă experiență. Să căutăm exemple și inspirație de la pionierii în domeniu, cei care au testat și dezvoltat deja astfel de medii imersive.
- Să alegem ceea ce ni se potrivește. AR s-ar putea să se preteze mai bine pentru anumite industrii, în timp ce VR pentru altele. Și un mix între cele două este posibil atât timp cât ajută la atingerea obiectivelor sau se adresează unei nevoi specifice.
- Să ne jucăm cu mediile vizuale existente și tehnologiile emergente. Iar asta implică să fim deschiși la noutăți, să testăm și să experimentăm constant. Printre tendințe, amintim interesul pentru conținutul vizual și nevoia de a oferi oamenilor experiențe de care își vor aminti cu plăcere.
Principalele rezultate ale cercetării le găsiți sumarizate în infograficul de mai jos:
Resurse:
3 Things Marketers Need to Know About AR and VR – Facebook Business
3 Things Marketers Need to Know About AR and VR [Infographic] – Social Media Today
Insights to Go
Why Stories is a Format that Can Help Marketers Promote Brands – Facebook Business
Sursă imagine: Lucrezia Carnelos, unsplash.com